MENCARI REZEKI

Al baqarah : 255

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya)
Terima kasih YA ALLAH kerana memberikan rezeki-rezeki ini kepada aku... semogamu YA ALLAH, permudahkanlah segala pekerjaan aku, berkatilah segala usaha aku dan lindungilah mereka-mereka ini yang telah meletakkan kepercayaan mereka ini terhadap aku. Kepada rakan-rakan yang memberi sokongan terhadap aku diharap kalian juga turut sukses3x dalam bidang ini semoga kita semua menjadi yang terbaik dalam segala jenis bidang....amin ...amin ...amin..."



At The Heart Of The Image

Khamis, 24 Jun 2010

perbezaan back light dan rim light



Perbezaan Back Light & Rim Light
Konsep pergerakan cahaya adalah lurus. Ini bermakna cahaya bergerak dalam ruang secara lurus
Back Lighting

Back Lighting bermaksud apabila sumber cahaya ialah dari belakang subjek/belakang sisi subjek dan menghala ke arah kamera/jurukamera, dan sekiranya cahaya tersebut terlepas boleh menerjah masuk ke dalam lensa. Apabila terdapat unsur keadaan sekeliling seperti kabus, asap, atau debu, back lighting ini mampu menimbulkan kesan cahaya yang dramatic.
Rim Lighting

Bila cahaya datang daripada sudut tertentu (terutamanya dari belakang/backlight), ia akan mencetuskan highlight nipis (outline) pada bahagian tepi sekeliling tanpa jatuh ke permukaan hadapan subjek.
Side Lighting

Side lighting bermaksud cahaya datang daripada bahagian tepi subjek yang berhadapan dengan jurukamera. Kebiasaannya side lighting akan memberikan kita imej yang mempunyai kontras yang ketara, boleh juga menghasilkan kesan bayang subjek yang panjang.

0 ulasan:

Followers

my playlist


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com